sommige woorden hebben twee betekenissen... - Reisverslag uit Chorges, Frankrijk van Robin - WaarBenJij.nu sommige woorden hebben twee betekenissen... - Reisverslag uit Chorges, Frankrijk van Robin - WaarBenJij.nu

sommige woorden hebben twee betekenissen...

Door: Robin Boxem

Blijf op de hoogte en volg Robin

04 Augustus 2014 | Frankrijk, Chorges

Hallo mensen, wat heb ik hard in mezelf gelachen van de week. En wel om het woord 'bordel'. Ofterwijl, bordeel. Kijk, ik denk dan gelijk aan prostitutie enzo. En toen een stagegenote haar rommelige kamer een 'bordel' noemde dacht ik in mijzelf: 'nou dat valt nog wel mee, er liggen geeneens slipjes o.i.d. op de grond! Maargoed ik vergat het en ging de volgende dag naar werk. Toen daar ook nog alles niet even netjes was en mijn stagebegeleidster het daar ook een bordel noemde, besloot ik dat het tijd was het woord op te zoeken. En oja, het kan ook grote puinhoop betekenen. Dit is maar een van de vele voorbeelden die ik kan geven over hoe snel een miscommunicatie ontstaat. Maar ach, ik kan er vaak hardstikke hard om lachen. En zij om mij, want dankzij mij hebben die fransen er een heel nieuw frans vocabulaire bij. Ik ben namelijk een kei in het verzinnen van nieuwe franse woorden. Jaaa, we kunnen goed lachen met zn allen en de communicatie word ook steeds beter.

Het werk op de receptie gaat beter, ik mag al iets meer. Maar dat mag ook wel na hier al een maand te hebben gewerkt. Ik heb nu eindelijk mijn eigen kassa en mag geld tellen. Mensen, het is werkelijk waar een wonder. Nouja ik overdrijf niet, want ik ben nu al een stuk gelukkiger hier. Ik kom hier immers om te leren en er zit eindelijk schot in de zaak.

En dan heb ik jullie nog niet over mijn andere werk verteld. Jahaa, Robin is druk. Kijk, er is een week geleden een collega van de animatie van de trap gevallen. En goed hard ook, ze werd met de ambulance opgehaald :(. Heel erg sneu. Ze heeft helaas toch moeten besluiten naar huis te gaan want ze kan nu op het moment nie dansen nie, nie rennen nie en nie activiteiten doen nie. Maar toen hebben ze voor de grap gevraagd of ik dan niet de spektakels wou doen. Ze hebben namelijk vier verschillende soorten theater en daarin wisselen ze af. Ze hebben: the lion king, een verzameling van allemaal humoristische stukjes toneel en indiana dundee, en de tijdreis met muziek ( is dat indiana jones? ik denk het wel). Maargoed, daar speel ik nu dus allemaal in om het animatieteam te redden. Het is best wel een gehaast dat wel, ik ben om 7 uur vrij, eet om half 8, en repeteer om half negen en om negen uur begint het spektakel. En dan tot een uurtje of half elf. Best vermoeiend, maar ik doe het graag hoor. Ik denk eigenlijk nu al dat ik meer een animatie mens ben dan een receptioniste. Lekker gek doen, je niet hoeven schamen, mensen die helemaal in een deuk liggen om mij. Dat was gisteren ook wel mooi: we deden het optreden van de korte humoristische stukjes en aan het einde kwam iedereen het podium op met de zin: Si je n'etais pas animatrice, je serai ....... ( als ik geen animateur/trice was, dan was ik.....) En ik kwam als laatst en ik zei 'si je n'etais pas receptioniste, je serai animatrice.' En het hele publiek deed in koor met me mee, alleen bij mij! Whoo dat was wel gaaf hoor!

Jullie zijn zeker ook benieuwd naar het weer hier? Het is echt fiftyfifty. De ene keer is het stralend mooi weer met een zacht aangenaam briesje, en de ene keer is het bewolkt. Met af en toe nog een flinke plens regen en/of onweer erbij. En als ik binnen wit te werken is het prachtig weer, en heb ik 's middags drie uur pauze dan is het bewolkt. En dat gaat de afgelopen weken al zo. Ik heb ,isschien vier keer 2 uur intensief kunnen zonnen. Dus verwacht geen roodharig negerinnetje terug, want dat zit er helaas niet in. Bovendien is het meeste bruin er al weer afgevallen. Helaasch.

Nu moet ik nog lekker even werken tot 7 uur. Daarna eet ik wat en ga ik insanity doen (want ja dat staat nog op mijn laptop, happy me). Want wil wel oppassen dat ik hier niet teveel aankom, aangezien ik elke dag in een restaurant eet.

Vanavond is er een zwembad avond, daar ga ik nog even kijken en een beetje mijn collega's van de animatie helpen, hardstikke leuk allemaal. O, en bijna vergeten, ik ben vandaag naar een supermarche geweest. Supergroot. XL. C'est le Clerc. Wat heb ik daar gelachen! Ten eerste is het heel groot en kun je niks vinden en ten tweede hebben ze daar zwoele muziek waarbij de hele tijd om de twee minuten kreunend 'le clerc' word omgeroepen. Had nou niet bepaald het idee dat ik boodschappen aan het doen was. Maargoed, ik ging erheen met een missie: ingredienten voor een monchoutaart kopen, aangezien ik heb beloofd dat ik die een keer zou maken. Maar monchou kennen ze daar niet, ik moest dus een kaas vinden die er op leek. Heb nu een soort van ongezouten la vache qui rit gekocht. Fingers crossed dat het lekker gaat worden!

Zo dat was het weer voor vandaag. Alle mensen die goed frans kunnen of frans studeren, sorry dat niet overal een accent op staat maar ik kan echt niet overweg met dit toetsenbord, ben allang blij dat ik de algemene tekens gevonden heb. Er zitten waarschijnlijk sowieso veel spelfouten in, maar dat mag de pret niet de das om doen, haha!

Dag lieve allemaal, denk aan jullie, mis jullie!
(ik word met de week sentimenteler he;p )
xxxxxxxxx Robin


  • 04 Augustus 2014 - 17:15

    Georgette Aleva:

    Haha, prachtig! Je maakt wat mee daar! ;) En ja, Franse toetsenborden zijn vervelend. xD Veel plezier nog! :D

  • 06 Augustus 2014 - 22:55

    Trudi:

    Tja dat komt ervan als je niet dagelijks op Facebook zit: heb nu pas je verslag gelezen. Sorry!
    Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt! Wel erg druk, zo te lezen, maar dan verveel je je tenminste niet. Jammer dat we er nu niet meer zijn, we hadden je graag in actie gezien.
    Die La Vachetaart willen we hier ook wel eens proeven maar wij gaan geen insanity doen hoor, dan maar niet dun.
    En... wij willen natuurlijk ook wel een animatie voorstelling, we zijn dol op Lion King!
    Veel plezier nog en tot horens.
    Groetjes Trudi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Chorges

Robin

Dag lieve mensen, Ik krijg dit jaar de grote eer om een stage te mogen lopen in Frankrijk! Dit is iets wat ik al heel lang wil nadat ik ben gestopt met mijn HBO opleiding docent frans. Het land Frankrijk en de franse taal blijven een grote hobby en bezigheid in mijn leven. Ik doe nu MBO leisure&hospitality en ga een frontoffice stage lopen in het prachtige Chorges. Het bungalowpark waar ik kom te werken heet L'ecin du Lac ( mocht je nog geen vakantie hebben geboekt, én niet zonder mij kunnen dan is dit je kans!). Het ligt in het zuidoosten van Frankrijk en wat ik zo van de foto's zie is het prachtig! Ik houd dit blog voornamelijk bij voor jullie, omdat ik jullie graag op de hoogte houd, en ik jullie graag wat amusant leesvoer voer. Ik wens jullei een ontzettend fijne vakantie, word lekker bruin, geniet, drink met mate, en krijg nieuwe vakantieliefdes.. ofzo? Haha Liefs, liefs en liefs, Robin

Actief sinds 24 Juni 2014
Verslag gelezen: 952
Totaal aantal bezoekers 2160

Voorgaande reizen:

24 Juni 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: